Hoe kan ik mijn doelgroep het beste bereiken?

Heeft u het idee dat u niet meer het volledige potentieel van uw bedrijf benut, maar heeft u geen idee hoe u nieuwe leads kan genereren? Dan bent u niet de enige. Maar liefst 61% van de marketeers geeft aan dat het genereren van leads de grootste uitdaging van de organisatie is. Om u een handje op weg te helpen hebben we een aantal bewezen marketingtechnieken voor u op een rijtje gezet om meer leads te generen.

Direct marketing

Een veel gebruikte methode is Direct Marketing. Deze methode wordt gebruikt om direct te kunnen communiceren met leads. Denk hierbij aan telefonisch contact, e-mails of zelfs een 1-op-1 gesprek. Het doel is altijd om de lead aan te zetten tot een directe reactie. Deze reactie kan van alles zijn, van een klik op een aanmeldlink tot aan het kopen van een product.

Methoden:

We lichten de twee meest gebruikte methoden eruit. Dit zijn ‘cold calling’ & ‘ direct mail’.

  1. Cold calling
    Vroeger werd er heel veel gebruik gemaakt van de ongevraagde belletjes naar leads. Tegenwoordig wordt deze methode minder gebruikt omdat er best veel aversie tegen is. Denk bijvoorbeeld aan de bel-me-niet registers die er tegenwoordig zijn. Daarnaast is het een tijdrovende klus en is het voor de potentiële leads gemakkelijker om te weigeren aan een telefoon.
    Telemarketing hoeft echter niet per definitie slecht te zijn. Er zijn nog vele voorbeelden van campagnes waar het een zeer positief effect heeft gehad.

    De real-time gesprekken in veel gevallen kwalitatief. Leads vinden het vaak lastiger om nee te zeggen in een ‘echt’ gesprek. Het nadeel van de real-time gesprekken is dat ze vrij intensief zijn en vaak langer duren.
    Het is dus goed om een afweging tussen deze vormen van cold calling te maken.

  2. Direct mail
    Direct mail is nog steeds een zeer waardevolle methode om een vooraf gedefinieerde doelgroep te benaderen. Het is een minder arbeidsintensieve methode en kan nog steeds gepersonaliseerd worden. Daarnaast is digitaal alles door te meten. Hebben ze de mail geopend? Waar hebben ze op doorgeklikt?

    Het enige probleem? Hoe kom je aan al die e-mailadressen? Gelukkig zijn er aanbieders die een adressenbestand Door met zo’n partij in zee te gaan bent u ook verzekerd dat u aan alle wet- en regelgeving voldoet.

Direct marketing is dus nog steeds een effectieve manier om leads te genereren. Niets houdt u dus meer tegen om groei te realiseren!

Maurits Auteur

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *