Effectief reclame maken kan zó makkelijk zijn!

Reclame maken op een relatief goedkope en eenvoudige manier, met toch een enorm effect. Dat willen we natuurlijk allemaal het liefst. Maar kan dat? Is dé perfecte manier er? Misschien. Met relatiegeschenken kom je aardig in de buurt. Je wordt onthouden en je naamsbekendheid en bereik krijgen een boost. Relatiegeschenken zijn er in allerlei verschillende soorten en maten, met en zonder logo. Maar waar moet je nu absoluut op letten bij het bepalen van je relatiegeschenken? We hebben een paar tips voor je op een rijtje gezet zodat je de geschenken met het gewenste effect straks in huis hebt.

 

  1.    Wat is je doel? Wil je klanten in het zonnetje zetten, je personeel een blijk van waardering geven of misschien een leverancier bedanken? Ga goed na voor wie het is en voor welke gelegenheid. Er is van alles; voor verjaardagen, jubilea, afscheid… Ga je voor een écht persoonlijk geschenk of hou je het algemeen. Bekers bedrukken is bijvoorbeeld een leuk geschenk waar iedereen wel wat mee kan.

 

  1.    Budget: wat heb je ervoor over? Waarschijnlijk is voor dit idee een bepaald budget vrijgemaakt. Kijk daar even goed naar. Relatiegeschenken zijn veel goedkoper dan veel andere manieren van reclame maken. Overdrijf in elk geval niet met je cadeautjes. Een groot of duur cadeau wakkert bij de ontvanger alleen maar een ongemakkelijk gevoel aan. Bovendien, wat een klein presentje al kan doen, is groots.

 

  1.    Speciale wensen. Zijn er misschien dingen waar je aan moet denken, dingen die belangrijk zijn bij bijvoorbeeld de productie van de geschenken? Is duurzaamheid misschien een belangrijk punt of wil je misschien een gezonde levensstijl stimuleren? Ga na waar je bedrijf voor staat en ook wat bij de doelgroep belangrijk is. Voor een sportief bedrijf is bijvoorbeeld een snoeppot als cadeau een beetje een gek idee.

 

  1.    De bedrukking! Er zijn tegenwoordig allerlei innovatieve druktechnieken waarmee je producten snel en kwalitatief goed kunnen worden bedrukt. Je moet natuurlijk wel zelf je artwork aanleveren voor de bedrukking. Kijk hierbij goed naar je huisstijl: past het erbij? Ga ook na wát je laat drukken. Een logo kan voor de hand liggend zijn. Professionals beweren ook wel dat je beter een creatieve of persoonlijke boodschap kunt laten drukken. Dat zou meer doen bij de ontvanger dan simpelweg het logo.

.

Maurits Auteur

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *